Entreprenörskap i Fokus: Socialt, kulturellt och kommersiellt entreprenörskap - för elever

    Detta är en serie filmer med tema entreprenörskap i syfte att inspirera till ett kreativt tänkande, samt ligga till grund för diskussioner kring entreprenörskap. I filmerna möter vi både unga och etablerade företagare som på ett engagerat och spännande sätt berättar om sina verksamheter, drivkrafter och utmaningar.

    Filmerna tar upp både socialt, kulturellt, och kommersiellt entreprenörskap. Varje avsnitt innehåller även konkreta råd på vägen för att tänka och arbeta mer med entreprenörskap!
    Vi träffar bl.a. Greger Hagelin som grundade WeSC, killarna på tatueringssalongen Salong Betong samt Therese Eriksson som grundade föreningen Maskrosbarn.

    En kreativ humorserie i fyra delar ger också ett nytt och roligt perspektiv på entreprenörskap.

    Innehåll:

    - Brinna Våga Vinna (12 min)

    - Magkänsla & Normen (16 min)
    - Sikta högre (16 min)
    - Punkmentalitet (13 min)
    - Sammanfattning (16 min)

    - Entreprenörerna (23 minuter, humorserie, 4 avsnitt)

    Entreprenörskap i Fokus: Socialt, kulturellt och kommersiellt entreprenörskap - för elever
    Filmfakta
    • Ämne : Samhällskunskap
    • Målgrupp : Högstadiet, Gymnasium och högre
    • Ålder : Från 13 år (H, Gy)
    • Speltid : fem filmer, ca. 80 minuter
    • Språk : Svenskt tal
    • Produktionsår : 2011
    • Land : Sverige
    • Pris : 790 kr
    • Leverantör : Kunskapsmedia
    • Produktion : Medieinstitutet i samarbete med Kunskapsmedia
    Artikelnummer: KM1376