Marknadsföringens fyra P – Marknadsföringsmixen

    I denna film går vi igenom marknadsföringsstrategins fyra P - produkt, plats, pris och påverkan – och hur kundfokus är kärnan.
    Med relevanta exempel från populära, vardagliga produkter, får vi en förståelse för hur företag marknadsför sig för att skapa en så stor marknad som möjligt. Vi undersöker t.ex. hur olika prissättningsstrategier fungerar, hur marknadsförare positionerar sina produkter på olika sätt till olika målgrupper, och om varumärkets betydelse.

    Filmen har vunnit Telly Award, samt rekommenderas av School Library Journal.

    Programmet är indelat i kapitel för lättare navigering:
    - Inledning
    - Marknadsföringsmixen
    - Produkt
    - Pris
    - Plats
    - Påverkan
    - Positionering
    - Varumärke
    - Sammanfattning
    Marknadsföringens fyra P – Marknadsföringsmixen
    Filmfakta
    • Ämne : Hem- och konsumentkunskap
    • Målgrupp : Högstadiet, Gymnasium och högre
    • Ålder : Från 16 (Gy)
    • Speltid : 21 minuter
    • Språk : Svenskt tal
    • Produktionsår : 2012
    • Pris : 690 kr
    • Leverantör : Solfilm Media
    • Produktion : LS
    Artikelnummer: Sol7254